Varighed 1½-2 time pr. gang.
Det at være sælger eller rådgiver er ikke længere nok. Fremtiden stiller krav om, at vi skal være ”Trusted Advisor” over for vores kunder. De skal have tillid til de råd og den vejledning, vi giver dem, og vi skal sikre, at de får den mest ultimative kundeoplevelse. Det betyder, at vi skal være ekstraordinært gode til at stille kundens forventninger helt rigtigt hver gang, men er vi nu også det? Gør vi altid det vi burde, eller opnår vi de resultater vi får, på trods af det vi gør og ikke på grund af? Det er spørgsmål kun de færreste sælgere eller salgsansvarlige kan besvare. Det kræver nemlig meget stor selvindsigt og en ekstrem grad af mangel på ”herblindhed”.
Derfor er den bedste måde at finde ind til svarene at lade en uvildig kigge med, når resultaterne skabes ude i marken.
Træning - træning - træning
For at blive bedre skal der både det rette mindset, den rigtige mængde og metode til for at få succes. Derfor skal vi træne, træne og atter træne, ikke kun på kurser, men hver dag i den virkelige verden. Det er nemlig først i det øjeblik, vi træner i vores dagligdag, vi finder ud af, om alt det vi har lært og øvet os på på diverse kurser og ved f.eks. målstyringssamtaler, rent faktisk også har gjort en forskel og virker ude hos kunderne.
Alle virksomheder bør være opsøgende – nogle mere end andre, men de fleste mere end de er i dag. Når målet er at blive ”Trusted Advisor” er det ikke noget, der kommer af sig selv. Hvad er det f.eks. kunderne gerne vil rådgives om, hvilke signaler sender de, som jeg ikke får fanget, hvad kunne jeg have sagt anderledes osv. er alt sammen eksempler på noget, som den enkelte sælger eller rådgiver har behov for hjælp til at få afdækket on location, for at kunne blive kundens foretrukne rådgiver inden for de områder, kunden finder mest relevant.
Opsøgende salg og excellent service er en proces, hvor nøgleord som strategisk forberedelse, vurdering af emneprofil og vedholdenhed er væsentlige faktorer for succes.
Derfor er en ”Meet, talk, listen and learn” session med Winholistic et rigtig godt skridt på vejen, til at få afdækket pains og gains i rejsen mod at blive endnu mere excellent til at betjene kunder i telefonen.
Deltagernes forventede udbytte er bl.a.:
- Mulighed for at afprøve de ting, som man har trænet tidligere i et trygt miljø, og få feedback på sin præstation.
- Få suppleret med nyttige værktøjer, som gerne skulle sætte deltageren i stand til at fremstå endnu mere professionelt i telefonen over for både kunder og kollegaer.
- Få genbesøgt gennemprøvede teknikker og fif, som også de professionelle benytter sig af med stor succes.
- Få lov at træne i en time eller halvanden og få ½ til hel times professionel feedback efterfølgende.
- På baggrund af seancen udarbejde en personlig handlingsplan.