Varighed 1 dag
På dette halv- eller heldagskursus fokuserer vi på, at få deltagerne til at blive endnu bedre til at kommunikere med kunderne og hinanden. Gennem aktiv deltagelse, gruppearbejde, feedbackseancer m.m. blive deltagerne udfordret og inspireret i relation til deres evne til at kommunikere både med hinanden og kunderne. Undervisningen veksler mellem teoretiske oplæg, gruppearbejde, feedbackseancer, dialog og interaktion mellem deltagerne og underviseren.
Deltagernes forventede udbytte er bl.a.:
- Kendskab til optimal kommunikation i forskellige situationer.
- Gruppens måde at kommunikere på, herunder kommunikative Do´s and don’ts.
- Forslag til konkrete fremtidige handlinger i relation til at optimere kommunikationen i teamet.
- DiSC-profilernes indvirkning på vores kommunikation og optimering af denne i relation til de enkelte profiler.
- Træning i verbal – og nonverbal kommunikation.
- Faciliteringsindsigt – hvordan kommunikerer man f.eks. mere optimalt som mødeleder.